HTML

Gazdálkodj okosabban

Trükkök a spóroláshoz, túléléshez.... Hogy aztán nehogy nyomorba taszítson minket a válság....

Friss topikok

Linkblog

2008.10.26. 11:21 Skót Manci

Hogyan legyünk gazdagok?

 

Hogyan legyünk gazdagok? Hogyan ne szegényedjünk el?

Azt hiszem inkább az utóbbi kérdésre ad választ egy amerikai bestseller író tanácsa:

"Költs kevesebbet, mint amennyit keresel!"

Hát köszi. Gondoltam, mikor elolvastam a könyvét. És tényleg, ha az ember lefordítja a saját életére, nagyon jól jönnek még azok a tartalékok, amik így képződnek. Én például a fizetésem 10%-át minden körülmények között félreteszem arra az időre, ha esetleg nem lenne munkám. (Még Monica is így tesz a Jóbarátokban.)

További tartalékok:

Minden fizetés előtt felmérem, hogy mennyit kell költenem az adott hónapban. Ha például úgy látszik hónap elején, hogyha minden tervezett költséget kifizetek (rezsi, kaja, bérlet, ruha, némi extra) és még így is marad mondjuk 20.000 forintom, akkor arra a 20.000 forintra úgy tekintek, mintha nem is lenne. Lekötöm, vagy rajthagyom a bankszámlámon, a bankkártyámat pedig jól eldugom. Igen, én nem használom a bankkártyámat, csak arra hogy egy hónapban egyszer leemeljek róla egy adott összeget (ami a legtöbb bank esetében ingyenes).

Aki erre azt mondja, hogy mindez szép és jó, de ha még azt sem engedhetem meg magamnak, hogy a 10%-ot félretegyem, mert kell a gyereknek fogszabályzóra, új cipőre, tankkönyvre stb., arra azt tudom mondani, hogy 10%-ot minden körülmények között félre lehet tenni. Ha kevesebbet keresne 10%-kal akkor is megélne valahogy. El kezdene mellékes után nézni, valamelyik kiadását még inkább lecsökkentené. Én például már kértem kölcsön baráttól/rokontól, de akkor sem nyúltam hozzá ahhoz a 10%-hoz. Mert azt úgy tekintem, mintha nem lenne. Meg aztán kölcsönt elég kínos kérni, többször meggondolom, hogy nekem tényleg szükségem van-e arra a dologra, amire kölcsön kérek.

És most jön az én tanácsom:

"Mindig tervezz előre!"

Hát igen. Valakinek zsigerből jön; valaki pedig irtózik attól, hogy előre tervezegessen, hogy az ő élete, így be legyen szabályozva. Pedig csak gondoljunk bele. Ha már reggel vagy előző este kitervelem, hogy mit főzök másnap, mi lesz az esti program; és hazafelé bevásárolok egy szupermarketben vagy egy útbaeső normális árfekvésű boltban, akkor nem kerülhetek olyan helyzetbe, hogy akkor még át kell szaladnom az éjjel-nappaliba, hogy vegyek egy tejfölt (kicsi) 180 forintért, egy sört 400 forintért. Amit hazafelé megvehettem volna pont feleannyiért.

Ha tudom, hogy el szeretnék menni nyaralni, akkor már télen el kezdek félretenni havi X ezer forintot. Így mire elérkezik az idő, biztos, hogy el tudok menni, meg lesz rá a keret.

Mai tanulság:

"Költs kevesebbet, mint amennyit keresel!"

"Mindig tervezz előre!"

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://gazdalkodjokosabban.blog.hu/api/trackback/id/tr29732349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása